keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

Ristiäiskakku pojalle

Minua pyydettiin tekemään ristiäiskakku pojalle. Toiveita kakkuun oli aika paljon mikä yleensä helpotaa minun työtäni. Tilaaja oli valmiiksi katsonut blogiani ja halusi vadelmaa ja valkosuklaamoussea sisältävän täytteen kakkuun. Lisäksi hän halusi suklaakakkupohjanTuo täyte on ollut ehdottomasti suosituin täyte ja maistunut aina kaikille. Se ei ole liian makea ja täytteessä on myös purutuntumaa mikä on ainakin minulle tärkeää. Pelkät silkkiset moussetäytteet eivät ole minun makuuni vaan tykkään, että on myös pureskeltavaa.

Koristeeksi haluttiin tennarit jotka tein Pionilaakso-blogin ohjeilla. Sieltä löyät helpot kaavat jotka voit leikata ja niiden avulla tennareiden valmistus on helppoa. Olin kerran aikaisemmin tehnyt tennarit kummipoikani ristiäiskakkuun. Suosittelen kokeilemaan kaavoja, ovat oikeasti helpommat kuin luulisi :)

Lisäksi kakkuun haluttiin pari kukkaa, nimi ja sovittiin reunoille myös laitettavaksi tähtiä. Kakku on oikein hempeä, herkkä ja söpö. Poika sai nimekseen ihanan nimen Asla, vanhemmat ovat Lapista kotoisin.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti